Menu 1

 

Nasza szkoła w projektach:

MicrosoftTeams-image_(1)

Laboratoria Przyszłości

logo archimedes

innowacje pedagogiczne_1

 

SWIETLIK

1

 

logo instaling

1

Early Stage

W ramach realizacji programu „Wiem, czuję, pomagam” uczniowie kl.3a i 3b „wyruszyli” w niezwykłą „Podróż po świecie wartości”. To podróż niełatwa, ale jakże fascynująca, pełna niezwykłych spotkań z ludźmi, którzy podzielą się tym, co dla nich ważne, najważniejsze w życiu. Po świecie wartości oprowadzają uczniów ich rówieśnicy z Ghany, Kenii, Lesotho, Nepalu, Namibii, Indonezji, Wenezueli i Peru. Każde spotkanie z bohaterami z różnych stron świata zainicjowane jest listem, w którym opisują, co jest dla nich w życiu ważne, co tworzy ich przestrzeń osobistej wolności. List ma zainspirować do rozmowy, ale też do wspólnego i indywidualnego działania oraz zdobywania ważnych doświadczeń. Z każdej podróży  uczniowie mogą przywieźć coś ważnego, wartościowego - wiedzę, umiejętności, refleksję na temat: wolności, autoekspresji, empatii, odwagi, samodzielności, dbania o siebie, odporności psychicznej, zaangażowania. Podczas każdej podróży budują wewnętrzny emocjonalny kapitał, wypracowując rozwiązania dla siebie i formułując refleksje na temat własnych zasobów, możliwości, zainteresowań, umiejętności, osiągnięć, pokonanych trudności itp. Lepiej rozumieją siebie, kolegów i koleżanki z klasy, innych ludzi. Wspólna podróż to cenna lekcja poznawania tego, co ważne, by współtworzyć mądre, myślące, odpowiedzialne, wolne społeczeństwo w XXI wieku.

Zajęcia zainspirowane zostały 6. sezonem serialu dokumentalnego pt.: „Efekt Domina”.

"Podróż po świecie wartości" - Zaangażowanie | Peru

2021-04-27

Na kolejnych zajęciach realizowanych w ramach cyklu „Podróż po świecie wartości” mówiliśmy, czym jest zaangażowanie. Uczniowie zapoznali się z historią dzieci, które mieszkają w Iquitos w Peru – największym mieście, do którego nie da się dotrzeć drogą lądową. Jedna z dzielnic Iquitos – Belén – jest regularnie zalewana na prawie pół roku wodami dorzecza Amazonki, więc domy stoją po prostu w wodzie. Samo zanurzenie części domu w wodzie nie jest tak dużym problemem, jak to, że małe dzieci mogą wpaść do wody, wychodząc z domu, mogą się utopić i są narażone na zakażenia chorobami wywoływanymi przez zanieczyszczoną wodę. Organizacja INFANT wspierana przez Kulczyk Foundation prowadzi w Belén zajęcia pokazujące dzieciom, jak ważne jest ich zaangażowanie w działania na rzecz bezpieczeństwa i dbania o zdrowie swoje oraz całej społeczności. Jednym z projektów, których pomysłodawcami były dzieci, jest zorganizowanie ekipy ratunkowej wyszkolonej w pomaganiu małym dzieciom. Dzięki współpracy z lokalną policją nauczyły się, jak reagować, gdy dziecko wpadnie do wody. Zmniejszyła się liczba utonięć, starsze dzieci regularnie uczą pływać młodsze, a same trenują udzielanie pierwszej pomocy. Ta historia stała się punktem wyjścia do naszej rozmowy o tym, w co chcieliby się zaangażować uczniowie naszej klasy. Sami wybrali problem, który według nich jest ważny, i zaplanowaliśmy kolejne działania.

 Celem zajęć było zwrócenie uwagi uczniów na znaczenie zaangażowania i wzajemnej pomocy.

 

                                                                                           
Nasza szkoła w projektach:

 

sko_logo

 

 Yellow logo

Futurę logo

 

 

bajki bez barier swiatelko fundusz

logo_do_programu_RUR_(1)

Logo_projektu-_klasy_3