Menu 1

 

Nasza szkoła w projektach:

MicrosoftTeams-image_(1)

Laboratoria Przyszłości

logo archimedes

innowacje pedagogiczne_1

 

SWIETLIK

1

 

logo instaling

1

Early Stage

W ramach realizacji programu „Wiem, czuję, pomagam” uczniowie kl.3a i 3b „wyruszyli” w niezwykłą „Podróż po świecie wartości”. To podróż niełatwa, ale jakże fascynująca, pełna niezwykłych spotkań z ludźmi, którzy podzielą się tym, co dla nich ważne, najważniejsze w życiu. Po świecie wartości oprowadzają uczniów ich rówieśnicy z Ghany, Kenii, Lesotho, Nepalu, Namibii, Indonezji, Wenezueli i Peru. Każde spotkanie z bohaterami z różnych stron świata zainicjowane jest listem, w którym opisują, co jest dla nich w życiu ważne, co tworzy ich przestrzeń osobistej wolności. List ma zainspirować do rozmowy, ale też do wspólnego i indywidualnego działania oraz zdobywania ważnych doświadczeń. Z każdej podróży  uczniowie mogą przywieźć coś ważnego, wartościowego - wiedzę, umiejętności, refleksję na temat: wolności, autoekspresji, empatii, odwagi, samodzielności, dbania o siebie, odporności psychicznej, zaangażowania. Podczas każdej podróży budują wewnętrzny emocjonalny kapitał, wypracowując rozwiązania dla siebie i formułując refleksje na temat własnych zasobów, możliwości, zainteresowań, umiejętności, osiągnięć, pokonanych trudności itp. Lepiej rozumieją siebie, kolegów i koleżanki z klasy, innych ludzi. Wspólna podróż to cenna lekcja poznawania tego, co ważne, by współtworzyć mądre, myślące, odpowiedzialne, wolne społeczeństwo w XXI wieku.

Zajęcia zainspirowane zostały 6. sezonem serialu dokumentalnego pt.: „Efekt Domina”.

"Podróż po świecie wartości" - Empatia | Lesotho

2020-12-09

Na kolejnych zajęciach realizowanych w ramach cyklu „Podróż po świecie wartości” mówiliśmy o tym, czym jest empatia. Dzieci poznały historię swojej rówieśnicy z Lesotho, gdzie mieszka w jednej z Wiosek Dziecięcych SOS. Znalazły tam dom dzieci, które straciły rodziców. Zostały przyjęte ze wszystkimi emocjami, które przeżywają. Mogą być smutne, mogą też czuć radość, a uważni dorośli towarzyszą im we wszystkim, co w danej chwili przeżywają, dzięki czemu dzieci mogą się poczuć w tym miejscu bezpiecznie. Żeby pomóc dzieciom zrozumieć, na czym polega empatia, użyliśmy „okularów empatii”. Kiedy komuś okazujemy empatię, oznacza to, że na chwilę stawiamy się w sytuacji tej osoby, czyli zastanawiamy się, jak wygląda świat, sytuacja, w której się znalazła dana osoba, z jej perspektywy, przez jej „okulary”. Nie myślimy wtedy o sobie i o tym, jak my byśmy to widzieli, ale jak może to widzieć właśnie ta osoba, która jest w tej, a nie w innej sytuacji. Oznacza to także, że uwzględniamy jej prawo do tego, co widzi i czuje oraz czego potrzebuje.

Celem zajęć było zwrócenie uwagi uczniów na wartość empatii.

                                                                                           
Nasza szkoła w projektach:

 

sko_logo

 

 Yellow logo

Futurę logo

 

 

bajki bez barier swiatelko fundusz

logo_do_programu_RUR_(1)

Logo_projektu-_klasy_3