Menu 1

 

Nasza szkoła w projektach:

MicrosoftTeams-image_(1)

Laboratoria Przyszłości

logo archimedes

innowacje pedagogiczne_1

 

SWIETLIK

1

 

logo instaling

1

Early Stage

Innowacja pedagogiczna z matematyki „Zadanie na ekranie” realizowana jest w kl. 5a w okresie od marca do czerwca 2024 r. i polega na rozwiązywaniu zadań domowych wyłącznie on-line.

W realiach powszechnej cyfryzacji i nieobowiązkowych zadań domowych innowacja ta jest rozwiązaniem metodycznym służącym kształtowaniu kompetencji kluczowej uczenia się. Dostarcza uczniowi elementów motywacyjnych w postaci multimediów oraz elementów grywalizacji. Większość zagadnień programowych realizowanych w ramach innowacji dotyczy geometrii, gdzie programy multimedialne dają więcej możliwości kształtowania wyobraźni geometrycznej ucznia w porównaniu z typowymi ćwiczeniami zawartymi w podręczniku lub w zeszycie ćwiczeń. Głównym celem innowacji jest rozwijanie samodzielności i odpowiedzialności ucznia za wyniki swojej pracy pod kontrolną nauczyciela. Uczniowie pracują indywidualnie w domu przed ekranem komputera z wykorzystaniem programu multimedialnego Matlandia 5, zgodnego z realizowanym programem nauczania Matematyka z plusem. Dzięki możliwościom interakcji i natychmiastowego sprawdzania odpowiedzi, uczniowie otrzymują szybką informację zwrotną, co pomaga im w identyfikacji i poprawie ewentualnych błędów. Nauczyciel ma wgląd w postępy uczniów oraz możliwość regulowania poziomu trudności oraz ilości zadań. Taka forma pracy daje duże możliwości indywidualnej ewaluacji pracy każdego ucznia i efektywnego planowania dodatkowej pomocy. Uczniowie chętniej podejmują dodatkową pracę w domu, jeśli wymaga użycia multimedialnych programów komputerowych.

tmp_1e773415-ee4c-4a3b-a58f-150de1d163ef

                                                                                           
Nasza szkoła w projektach:

 

sko_logo

 

 Yellow logo

Futurę logo

 

 

bajki bez barier swiatelko fundusz

logo_do_programu_RUR_(1)

Logo_projektu-_klasy_3