Menu 1

 

Nasza szkoła w projektach:

MicrosoftTeams-image_(1)

Laboratoria Przyszłości

logo archimedes

innowacje pedagogiczne_1

 

SWIETLIK

1

 

logo instaling

1

Early Stage

Innowacja pt. „Obierz kurs na ortografię” rozwija treści z edukacji polonistycznej. Biorą w niej udział uczniowie z klasy 2f i 3e.
Innowacja ma na celu wytworzyć wśród uczniów nawyk bezbłędnego pisania ortograficznego. Dodatkowo rozbudza czujność ortograficzną uczniów oraz tworzy pamięć wzrokową i motoryczną wyrazów. Dzięki udziałowi w zajęciach dzieci nabędą też nawyk samokontroli w zakresie pisania.
Innowacja wykorzystuje zasadę stopniowania trudności ćwiczeń w pisaniu. Zadania oparte są o metodę stacji zadaniowych. Organizacja zadań uwzględnia indywidualne zdolności uczniów oraz poziom opanowania materiału ortograficznego.
Całe przedsięwzięcie składa się z 3 etapów: wprowadzenia, utrwalenia i sprawdzenia. Na każdym z poziomów wykorzystuje się inne, ciekawe rodzaje zadań. Każdy z uczniów znajdzie coś dla siebie. Jest możliwość pracy indywidualnej i w małej grupie.
Przeprowadzona innowacja przyczyni się do zapamiętania pisowni wyrazów z trudnościami ortograficznymi oraz bezbłędnego pisania tekstów. Te umiejętności są bardzo ważne w dalszym życiu naszych uczniów. Tutaj poprzez zabawę nauczą się ortografii z przyjemnością.

Podsumowanie innowacji "Obierz kurs na ortografię" w kl. 3e i 2f

2023-06-18
W roku szkolnym 2022/2023 klasa 3e i 2f brała udział w innowacji pedagogicznej „Obierz kurs na ortografię”. Uczniowie, w ramach wtorkowych zajęć dodatkowych, uczyli się zasad ortograficznych "na wesoło".

Podczas zajęć wykorzystywane były metody aktywizujące. Poprzez zabawię i ruch, uczniowie w swobodny sposób utrwalali poznane zasady ortograficzne. Dzięki innowacyjnemu podejściu uczniowie mają okazję do nauki dostosowanej do etapu rozwoju - nauka w ruchu i dobrej atmosferze jest nie tylko satysfakcjonująca ale również efektywna. Przy pomocy gier, zabaw dydaktycznych, dyktand bieganych, chmur wyrazowych, kostek edukacyjnych, obrazków oraz ruchu uczniowie wytwarzali pamięć ortograficzną i motoryczną wyrazów. Dzięki temu uczniowie w formie zabawy wytworzyli nawyk bezbłędnego pisania. Przy okazji można było udoskonalić umiejętności związane ze współpracą w parach i małych grupach.
Innowacja zakończyła się ankietą skierowaną do rodziców.
Przeprowadzona innowacja przyczyni się do zapamiętania pisowni wyrazów z trudnościami ortograficznymi oraz bezbłędnego pisania tekstów. Uczniowie chętnie uczestniczyli w zajęciach i mają nadzieję, że ortografia nigdy nie będzie stanowiła dla nich trudności.

                                                                                           
Nasza szkoła w projektach:

 

sko_logo

 

 Yellow logo

Futurę logo

 

 

bajki bez barier swiatelko fundusz

logo_do_programu_RUR_(1)

Logo_projektu-_klasy_3