Deklaracja dostępności
Szkoła Podstawowa Nr 18 z Oddziałami Dwujęzycznymi w Rzeszowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej
Strona internetowa zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów
publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony https://sp18.resman.pl.
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.
Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.
Na stronach Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Rzeszowa znajdują się pliki do pobrania. Część z nich pochodzi z instytucji zewnętrznych (np. ministerstw, innych urzędów, itp.).
Może
się
zdarzyć, że nie wszystkie pliki będą w pełni dostępne, np. może w nich brakować nagłówków lub opisów alternatywnych do tabel i grafik.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności
cyfrowej
strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB). Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej aplikacji mobilnej możesz zgłosić do: Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów. Zgłaszając takie żądanie, podaj: Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania. Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje
w
alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób. Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie Brak tłumacza języka migowego na miejscu i online. Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie. Skargę można złożyć: - pocztą tradycyjną na adres: Szkoła Podstawowa Nr 18 z Oddziałami Dwujęzycznymi w Rzeszowie, ul. Bł. Karoliny 21, 35-119 Rzeszów - za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej: /SP18Rzeszow/SkrytkaESP - drogą elektroniczną na adres: sekretariat@sp18.resman.pl - adres e-doręczeń: AE:PL-25345-93965-WIRGC-22 - osobiście w sekretariacie szkoły. Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich. Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich: https://www.rpo.gov.pl Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.Deklaracja dostępności
Stan dostępności cyfrowej
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
Nadmierne koszty
Treści nieobjęte przepisami
Przygotowanie deklaracji dostępności
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Anna Patrzyk — poprzez e-mail apatrzyk@sp18.resman.pl lub
telefonicznie 177482494.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu.
Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Skróty klawiszowe
W ramach
strony dostępne jest również menu wspomagające dostępność cyfrową, uruchamiane w pierwszej kolejności pod klawiszem
tabulacji (Tabulator) po odświeżeniu strony.