Menu 1
W ramach realizacji programu „Wiem, czuję, pomagam” uczniowie kl.3a i 3b „wyruszyli” w niezwykłą „Podróż po świecie wartości”. To podróż niełatwa, ale jakże fascynująca, pełna niezwykłych spotkań z ludźmi, którzy podzielą się tym, co dla nich ważne, najważniejsze w życiu. Po świecie wartości oprowadzają uczniów ich rówieśnicy z Ghany, Kenii, Lesotho, Nepalu, Namibii, Indonezji, Wenezueli i Peru. Każde spotkanie z bohaterami z różnych stron świata zainicjowane jest listem, w którym opisują, co jest dla nich w życiu ważne, co tworzy ich przestrzeń osobistej wolności. List ma zainspirować do rozmowy, ale też do wspólnego i indywidualnego działania oraz zdobywania ważnych doświadczeń. Z każdej podróży uczniowie mogą przywieźć coś ważnego, wartościowego - wiedzę, umiejętności, refleksję na temat: wolności, autoekspresji, empatii, odwagi, samodzielności, dbania o siebie, odporności psychicznej, zaangażowania. Podczas każdej podróży budują wewnętrzny emocjonalny kapitał, wypracowując rozwiązania dla siebie i formułując refleksje na temat własnych zasobów, możliwości, zainteresowań, umiejętności, osiągnięć, pokonanych trudności itp. Lepiej rozumieją siebie, kolegów i koleżanki z klasy, innych ludzi. Wspólna podróż to cenna lekcja poznawania tego, co ważne, by współtworzyć mądre, myślące, odpowiedzialne, wolne społeczeństwo w XXI wieku.
Zajęcia zainspirowane zostały 6. sezonem serialu dokumentalnego pt.: „Efekt Domina”.
"Podróż po świecie wartości" - Odporność psychiczna | Wenezuela i Kolumbia
Na kolejnych zajęciach realizowanych w ramach cyklu „Podróż po świecie wartości” rozmawialiśmy, czym jest odporność psychiczna, czyli siła wewnętrzna, która pomaga radzić sobie w wymagających sytuacjach. Uczniowie zapoznali się z historią chłopca, który wskutek kryzysu wenezuelskiego ze względów politycznych i ekonomicznych był zmuszony wraz z rodzicami emigrować do Kolumbii. Bohater historii opisał w liście, jak w takiej trudnej sytuacji można sobie radzić – czego nauczył się od swoich rodziców i jak każdy, niezależnie od wieku, może budować swoją wewnętrzną siłę, czyli odporność psychiczną.
Celem zajęć było zwrócenie uwagi uczniów na znaczenie odporności psychicznej (siły wewnętrznej).