CODE 2017/2018

Uczymy się pisać krótkie, czytelne i zrozumiałe kody - poznajemy pętlę "powtórz"

Celem dobrego programisty jest napisanie programu, który jest możliwie jak najkrótszy, jak najbardziej przejrzysty i jak najbardziej zrozumiały. W trakcie kolejnych zajęć uczniowie uczyli się jak pisać kod z wykorzystaniem pętli „powtórz”. Pętla w największym uproszczeniu służy do powtarzania instrukcji, które chcemy by się wykonały więcej niż raz bez konieczności ich wielokrotnego pisania w kodzie, czyli pozwala zapisać kod jak najzwięźlej (w najmniejszej liczbie "bloków").

Wykonując zadania z etapu 13 uczniowie pomagali Redowi przejść przez labirynt, aby mógł on dostać się do złej świnki, która ukradła mu jajka. Początkowe zadania wymagały wyboru określonej liczby powtórzeń i użycie jednego bloku „ruchu”.  

Kolejne zadania wymagały od dzieci zauważenia powtarzających się sekwencji ruchów,  umieszczenia ich w pętli i wyboru właściwej liczby ich powtórzeń.

Kończąc zadania w powyższym etapie uczniowie wykonali testy wielokrotnego wyboru.

Pętla to jedno z pojęć programowania. Dzięki jej zastosowaniu program/kod staje się krótszy, a przez to to czytelniejszy i łatwiejszy w utrzymaniu. Użycie pętli „powtórz” wymagało od dzieci myślenie przyczynowo-skutkowego połączonego ze spostrzegawczością. Jest to skomplikowana operacja myślowa i stanowi dla dzieci, nie lada wyzwanie.

                                                                                           
Nasza szkoła w projektach:

 

sko_logo

logo 1

logo

 

lisek ibisek

program_logo

logo

 abp-logo-2021

bajki bez barier swiatelko fundusz

Logo_KAMELEON

logo_proj