Menu 1
W bieżącym roku szkolnym w klasach 3b, 3c i 3d realizowane będą zajęcia w ramach projektu „Wiem, czuję, pomagam”. To pakiet edukacyjny, którego zasadniczym celem jest wsparcie nauczycieli w pracy z młodszymi uczniami nad kształtowaniem postaw prospołecznych, których podstawą są określone wartości. Zawarte w nim scenariusze zajęć, zostały opracowane na postawie „Mądrych bajek z całego świata”. Każdy ze scenariuszy promuje określone wartości i postawy, tj. szacunek, troskę o innych, dzielenie się, odwagę, przyjaźń, współpracę. Punktem wyjścia do każdych zajęć jest bajka. Stanowi ona inspiracją do działań indywidualnych i grupowych skoncentrowanych wokół określonej wartości. Podejmowane działania mają charakter aktywizujący oraz rozwijają kompetencje poznawcze, społeczne i emocjonalne.
Treści zawarte w scenariuszach odnoszą się m.in. do:
• kształtowania systemu wartości wśród uczniów, w tym współpracy, solidarności, altruizmu,
• rozwijania u uczniów poczucia godności własnej osoby i godności innych osób,
• rozwijania postawy aktywności w życiu społecznym oraz odpowiedzialności za zbiorowość,
• kształtowania prospołecznych postaw w tym: rozwijania postawy otwartości na potrzeby drugiego człowieka, szacunku wobec niego i umiejętności prowadzenia dialogu z nim.
Zajęcia realizowane w ramach projektu: „Wiem, czuje, pomagam” – to lekcje empatii.
Projekt objęty jest honorowym patronatem Rzecznika Praw Dziecka.
"Michał i czarodziejska piłka"
W listopadzie klasy trzecie wysłuchały bajkę pt. „Michał i czarodziejska piłka”. W bajce koledzy nie doceniali Michała, nie podawali mu piłki. Można powiedzieć, że przez to grali w osłabieniu, bo grali nie w 11, a w 10 graczy. Dopiero później, gdy dali mu szansę, zobaczyli, że dobrze gra w piłkę. W sportach zespołowych każdy członek drużyny pracuje na wynik całego zespołu. Nawet w skokach narciarskich, podczas zawodów drużynowych, liczy się wynik każdego ze skoczków. Każdy z nas ma umiejętności w jakiejś dziedzinie – mogą to być zdolności artystyczne, osiągnięcia sportowe, czy np. naukowe. Każdy z nas ma określone predyspozycje i to czyni go wyjątkowym. Gdybyśmy kazali skakać na nartach komuś, kto uprawia boks, byłoby to praktycznie niemożliwe, bo skoczkowie muszą być lekcy. Tak samo gdybyśmy skoczkowi narciarskiemu kazali grać w koszykówkę albo boksować, byłoby mu trudno zbierać piłki albo pokonać zawodnika, który uprawia ten sport. Każdy z nas jest dobry w czymś konkretnym.