Menu 1

 

Nasza szkoła w projektach:

MicrosoftTeams-image_(1)

Laboratoria Przyszłości

logo archimedes

innowacje pedagogiczne_1

 

SWIETLIK

1

 

logo instaling

1

Early Stage

W bieżącym roku szkolnym w klasach 3b, 3c i 3d realizowane będą zajęcia w ramach projektu „Wiem, czuję, pomagam”.  To pakiet edukacyjny, którego zasadniczym celem jest wsparcie nauczycieli w pracy z młodszymi uczniami nad kształtowaniem postaw prospołecznych, których podstawą są określone wartości.  Zawarte w nim scenariusze zajęć, zostały opracowane na postawie „Mądrych bajek z całego świata”. Każdy ze scenariuszy promuje określone wartości i postawy, tj. szacunek, troskę o innych, dzielenie się, odwagę, przyjaźń, współpracę. Punktem wyjścia do każdych zajęć jest bajka. Stanowi ona inspiracją do działań indywidualnych i grupowych skoncentrowanych wokół określonej wartości. Podejmowane działania mają charakter aktywizujący oraz rozwijają kompetencje poznawcze, społeczne i emocjonalne.

Treści zawarte w scenariuszach odnoszą się m.in. do:
• kształtowania systemu wartości wśród uczniów, w tym współpracy, solidarności, altruizmu,
• rozwijania u uczniów poczucia godności własnej osoby i godności innych osób,
• rozwijania postawy aktywności w życiu społecznym oraz odpowiedzialności za zbiorowość,
• kształtowania prospołecznych postaw w tym: rozwijania postawy otwartości na potrzeby drugiego człowieka, szacunku wobec niego i umiejętności prowadzenia dialogu z nim.

 Zajęcia realizowane w ramach projektu: „Wiem, czuje, pomagam” – to lekcje empatii.

Projekt objęty jest honorowym patronatem Rzecznika Praw Dziecka.

 

"Michał i czarodziejska piłka"

2019-12-10

W listopadzie klasy trzecie wysłuchały bajkę pt. „Michał i czarodziejska piłka”. W bajce koledzy nie doceniali Michała, nie podawali mu piłki. Można powiedzieć, że przez to grali w osłabieniu, bo grali nie w 11, a w 10 graczy. Dopiero później, gdy dali mu szansę, zobaczyli, że dobrze gra w piłkę. W sportach zespołowych każdy członek drużyny pracuje na wynik całego zespołu. Nawet w skokach narciarskich, podczas zawodów drużynowych, liczy się wynik każdego ze skoczków. Każdy z nas ma umiejętności w jakiejś dziedzinie – mogą to być zdolności artystyczne, osiągnięcia sportowe, czy np. naukowe. Każdy z nas ma określone predyspozycje i to czyni go wyjątkowym. Gdybyśmy kazali skakać na nartach komuś, kto uprawia boks, byłoby to praktycznie niemożliwe, bo skoczkowie muszą być lekcy. Tak samo gdybyśmy skoczkowi narciarskiemu kazali grać w koszykówkę albo boksować, byłoby mu trudno zbierać piłki albo pokonać zawodnika, który uprawia ten sport. Każdy z nas jest dobry w czymś konkretnym.

                                                                                           
Nasza szkoła w projektach:

 

sko_logo

 

 Yellow logo

Futurę logo

 

 

bajki bez barier swiatelko fundusz

logo_do_programu_RUR_(1)

Logo_projektu-_klasy_3