Menu 1

 

Nasza szkoła w projektach:

MicrosoftTeams-image_(1)

Laboratoria Przyszłości

logo archimedes

innowacje pedagogiczne_1

 

SWIETLIK

1

 

logo instaling

1

Early Stage

W bieżącym roku szkolnym klasy trzecie realizują projekt: „Wiem, czuję, pomagam”. Udamy się w podróż przez ważne wartości poprzez realizacje scenariuszy zajęć, z których każdy promuje określone wartości i postawy, tj. szacunek, troskę o innych, dzielenie się, odwagę, przyjaźń, współpracę.

Punktem wyjścia do każdych zajęć jest bajka. Stanowi ona inspiracją do działań indywidualnych i grupowych skoncentrowanych wokół określonej wartości. Podejmowane działania mają charakter aktywizujący oraz rozwijają kompetencje poznawcze, społeczne i emocjonalne.

Opowiadania, które będą realizowane w ramach projektu to:

  • Jak chłopiec, który żył na ulicy, wzbił się wysoko w powietrze;
  • Jak Maisa z Naimą na jeden dzień życiem się zamieniły;
  • Jak rajski ptak Mekere nauczył szacunku kamienie;
  • Jak król Sambulo zaczął szanować trzcinę;
  • Jak mały kanczyl odkrył, kim naprawdę jest;
  • Jak stare drzewo czas zatrzymało, by coś powiedzieć ludziom.

Jak mały kanczyl odkrył, kim naprawdę jest

2022-02-17

W ramach projektu edukacyjnego: „Wiem, czuję , pomagam” uczniowie klasy 3e wzięli udział w zajęciach, podczas których wysłuchali bajki pt.: „Jak mały kanczyl odkrył, kim naprawdę jest”. Opowiadanie miało na celu uświadomienie dzieciom, iż bycie innym nie jest niczym złym, gdyż indywidualne cechy i umiejętności każdego człowieka przydają się w codziennym życiu oraz pozwalają robić rzeczy, których pozostali nie potrafią. Dlatego też każdy jest wyjątkowy.

Bajka o małym kanczylu stała się punktem wyjścia do rozmowy o bogactwie i sile płynącej z różnorodności, poczuciu własnej wartości oraz szacunku do innych. Następnie uczniowie otrzymali karteczki – cegiełki, na których wpisywali swoje umiejętności i mocne strony. W dalszej części zajęć uczniowie naklejali cegiełki na kontur domu, który symbolizował klasę szkolną. Zadanie to miało na celu uzmysłowić dzieciom, że każdy wnosi coś od siebie do klasy, coś wyjątkowego i niepowtarzalnego. Każdy jest ważny i daje coś innym. Dzięki temu mamy razem wiele umiejętności i zawsze wspólnie możemy znaleźć rozwiązanie w trudnych sytuacjach. Na podsumowanie zajęć wspólnie zaśpiewaliśmy piosenkę „Lubię”, której tekst opowiada o podobieństwach i różnicach między ludźmi, zaś mottem kończącym lekcję było hasło: „Każdy z nas jest inny, ale tak samo wyjątkowy!”

                                                                                           
Nasza szkoła w projektach:

 

sko_logo

 

 Yellow logo

Futurę logo

 

 

bajki bez barier swiatelko fundusz

logo_do_programu_RUR_(1)

Logo_projektu-_klasy_3