Menu 1
W bieżącym roku szkolnym klasy trzecie realizują projekt: „Wiem, czuję, pomagam”. Udamy się w podróż przez ważne wartości poprzez realizacje scenariuszy zajęć, z których każdy promuje określone wartości i postawy, tj. szacunek, troskę o innych, dzielenie się, odwagę, przyjaźń, współpracę.
Punktem wyjścia do każdych zajęć jest bajka. Stanowi ona inspiracją do działań indywidualnych i grupowych skoncentrowanych wokół określonej wartości. Podejmowane działania mają charakter aktywizujący oraz rozwijają kompetencje poznawcze, społeczne i emocjonalne.
Opowiadania, które będą realizowane w ramach projektu to:
- Jak chłopiec, który żył na ulicy, wzbił się wysoko w powietrze;
- Jak Maisa z Naimą na jeden dzień życiem się zamieniły;
- Jak rajski ptak Mekere nauczył szacunku kamienie;
- Jak król Sambulo zaczął szanować trzcinę;
- Jak mały kanczyl odkrył, kim naprawdę jest;
- Jak stare drzewo czas zatrzymało, by coś powiedzieć ludziom.
Jak mały kanczyl odkrył, kim naprawdę jest
W ramach projektu edukacyjnego: „Wiem, czuję , pomagam” uczniowie klasy 3e wzięli udział w zajęciach, podczas których wysłuchali bajki pt.: „Jak mały kanczyl odkrył, kim naprawdę jest”. Opowiadanie miało na celu uświadomienie dzieciom, iż bycie innym nie jest niczym złym, gdyż indywidualne cechy i umiejętności każdego człowieka przydają się w codziennym życiu oraz pozwalają robić rzeczy, których pozostali nie potrafią. Dlatego też każdy jest wyjątkowy.
Bajka o małym kanczylu stała się punktem wyjścia do rozmowy o bogactwie i sile płynącej z różnorodności, poczuciu własnej wartości oraz szacunku do innych. Następnie uczniowie otrzymali karteczki – cegiełki, na których wpisywali swoje umiejętności i mocne strony. W dalszej części zajęć uczniowie naklejali cegiełki na kontur domu, który symbolizował klasę szkolną. Zadanie to miało na celu uzmysłowić dzieciom, że każdy wnosi coś od siebie do klasy, coś wyjątkowego i niepowtarzalnego. Każdy jest ważny i daje coś innym. Dzięki temu mamy razem wiele umiejętności i zawsze wspólnie możemy znaleźć rozwiązanie w trudnych sytuacjach. Na podsumowanie zajęć wspólnie zaśpiewaliśmy piosenkę „Lubię”, której tekst opowiada o podobieństwach i różnicach między ludźmi, zaś mottem kończącym lekcję było hasło: „Każdy z nas jest inny, ale tak samo wyjątkowy!”