Menu 1

 

Nasza szkoła w projektach:

MicrosoftTeams-image_(1)

Laboratoria Przyszłości

logo archimedes

innowacje pedagogiczne_1

 

SWIETLIK

1

 

logo instaling

1

Early Stage

zaczytani

Innowacja pedagogiczna „Zaczytani”   - klasa 2d oraz 2f

Głównym założeniem innowacji „Zaczytani” jest rozbudzenie zainteresowania otaczającym światem poprzez wykorzystanie dziecięcej otwartości i ciekawości. Innowacja ma za zadanie rozbudzić i rozwijać w uczniach zainteresowanie nauką, kreatywnością, zdolnością do samodzielnego myślenia i rozwiązywania problemów zwracając uwagę na ich wartości oraz postawy społeczne.

Innowacja opiera się na wykorzystaniu czytania jako głównego narzędzia do rozwijania wszechstronnego rozwoju osobowościowego ucznia oraz kształtowania jego właściwej postawy wobec świata i ludzi. Kontakt z książką odgrywa kluczową rolę w procesie funkcji mowy, zasobu pojęć i słów, rozwoju umiejętności komunikatywnej wypowiedzi, postawy moralnej, rozwoju emocjonalnego. Dlatego zachęcanie uczniów do czytania i zapewnianie dostępu do różnorodnych książek stanowi istotny element wsparcia ich w rozwoju. Aby nauka stawała się przyjemnością, a nie tylko obowiązkiem, konieczne jest dostosowanie się do oczekiwań dzieci, pobudzenie ich ciekawości świata w prosty i fascynujący sposób oraz przekazywanie wiedzy o wartościach i postawach społecznych podczas wspólnego czytania z wychowawcą klasy.

Treści zostały podzielone na osiem zajęć:

  • Szczęście
  • Uczciwość,
  • Odpowiedzialność,
  • Sprawiedliwość,
  • Przyjaźń,
  • Odwaga,
  • Dobroć,
  • Szacunek

 

Innowacja pedagogiczna "Zaczytani" - Odpowiedzialność, czyli bardzo poważna sprawa

2024-01-07

Uczniowie klas 2d i 2f uczestniczyli w kolejnym spotkaniu w ramach innowacji pedagogicznej, tym razem pod hasłem "Odpowiedzialność, czyli bardzo poważna sprawa". W trakcie zajęć uczniowie rozwijali świadomość na temat odpowiedzialności, analizując pytania dotyczące tego, czym ona jest, kiedy uczeń może być uznany za odpowiedzialnego oraz za co dokładnie możemy być odpowiedzialni. Na zakończenie spotkania uczniowie podzieleni na grupy przedstawili za pomocą ilustracji dwie kluczowe kwestie związane z odpowiedzialnością. Pierwsza grupa skupiła się na aspekcie "Jestem odpowiedzialny za to, jak spędzam czas", natomiast druga grupa podkreślała, że "Jestem odpowiedzialny za swoje wybory i zachowania".

 

 

                                                                                           
Nasza szkoła w projektach:

 

sko_logo

 

 Yellow logo

Futurę logo

 

 

bajki bez barier swiatelko fundusz

logo_do_programu_RUR_(1)

Logo_projektu-_klasy_3