Menu 1
Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).
W ramach Laboratoriów Przyszłości szkoła otrzymała wsparcie w wysokości 304 200 zł. Z pozyskanych środków zostało zakupione obowiązkowe wyposażenie podstawowe:
- Drukarki 3D z akcesoriami (laptopy do obsługi, filament, skaner 3D);
- Mikrokontrolery z sensorami, wzmacniaczami, płytkami prototypowymi i innymi akcesoriami;
- Sprzęt do nagrań dla nauki prezentacji swoich osiągnięć (m.in. kamera cyfrowa, aparat, zestaw do bezprzewodowej transmisji dźwięku, mikrofony, Green Screen, dron);
- Stacje lutownicze (do mikrokontrolerów).
Ponadto w ramach projektu szkoła zakupiła m.in.
- Zestaw LEGO® Education SPIKE™ Prime – podstawowy i rozszerzający;
- Zestaw robotów Makeblock Codey Rocky Education Pack;
- Klocki programowalne Neuron Creative Lab Kit;
- Robot Edukacyjny wraz z akcesoriami MBot 2;
- Długopisy 3D;
- Teleskop z akcesoriami;
- Wizualizer kompatybilny z mikroskopem;
- Gogle VR;
- Klocki Cubo;
- Wypalarki do drewna;
- Bezprzewodowe pistolety do kleju;
- Pirometr.
Zakupiony sprzęt będzie wykorzystywany podczas zajęć lekcyjnych, zajęć świetlicowych oraz dodatkowych zajęć pozalekcyjnych.
Rozwijamy wyobraźnię przestrzenną
Na lekcjach matematyki rozwijamy wyobraźnię przestrzenną poprzez wykorzystywanie różnych narzędzi i aktywności. Uczniowie klas 8 spotkali się z wizualizacją trudniejszych zagadnień matematycznych podczas rozwiązywania zadań dotyczących graniastosłupów i ostrosłupów.
Pomogły im animacje i rysunki (ANAGLIFY) dające złudzenie trójwymiaru. Podczas oglądania anaglifów za pomocą specjalnych, czerwono-turkusowych okularów uczniowie dokładniej dostrzegli ważne cechy omawianych brył. Korzystali również z modeli klocków sześciennych zakupionych z projektu #LaboratoriaPrzyszłości. Ćwiczenia z możliwością samodzielnego konstruowania danej bryły pozwalają lepiej opanować omawiane pojęcia matematyczne. Uczniowie mogli też w praktyce sprawdzić zależność między objętością graniastosłupa i ostrosłupa przelewając wodę między modelami tych brył, a także składając model sześcianu z trzech jednakowych modeli ostrosłupów.
Praca z modelami 3D podczas zajęć dotyczących stereometrii (geometrii przestrzennej) jest atrakcyjną formą pracy sprzyjającą aktywności i zostaje na długo w pamięci każdego ucznia.
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci @Laboratoria Przyszłości