Laboratoria Przyszłości

Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).

W ramach Laboratoriów Przyszłości szkoła otrzymała wsparcie w wysokości 304 200 zł. Z pozyskanych środków zostało zakupione obowiązkowe wyposażenie podstawowe:

  • Drukarki 3D z akcesoriami (laptopy do obsługi, filament, skaner 3D);
  • Mikrokontrolery z sensorami, wzmacniaczami, płytkami prototypowymi i innymi akcesoriami;
  • Sprzęt do nagrań dla nauki prezentacji swoich osiągnięć (m.in. kamera cyfrowa, aparat, zestaw do bezprzewodowej transmisji dźwięku, mikrofony, Green Screen, dron);
  • Stacje lutownicze (do mikrokontrolerów).

Ponadto w ramach projektu szkoła zakupiła m.in.

  • Zestaw LEGO® Education SPIKE™ Prime – podstawowy i rozszerzający;
  • Zestaw robotów Makeblock Codey Rocky Education Pack;
  • Klocki programowalne Neuron Creative Lab Kit;
  • Robot Edukacyjny wraz z akcesoriami MBot 2;
  • Długopisy 3D;
  • Teleskop z akcesoriami;
  • Wizualizer kompatybilny z mikroskopem;
  • Gogle VR;
  • Klocki Cubo;
  • Wypalarki do drewna;
  • Bezprzewodowe pistolety do kleju;
  • Pirometr.

Zakupiony sprzęt będzie wykorzystywany podczas zajęć lekcyjnych, zajęć świetlicowych oraz dodatkowych zajęć pozalekcyjnych.

 

Rozwijamy wyobraźnię przestrzenną

Na lekcjach matematyki rozwijamy wyobraźnię przestrzenną poprzez wykorzystywanie różnych narzędzi i aktywności. Uczniowie klas 8 spotkali się z wizualizacją trudniejszych zagadnień matematycznych podczas rozwiązywania zadań dotyczących graniastosłupów i ostrosłupów.

Pomogły im animacje i rysunki (ANAGLIFY) dające złudzenie trójwymiaru. Podczas oglądania anaglifów za pomocą specjalnych, czerwono-turkusowych okularów uczniowie dokładniej dostrzegli ważne cechy omawianych brył. Korzystali również z modeli klocków sześciennych zakupionych z projektu #LaboratoriaPrzyszłości. Ćwiczenia z możliwością samodzielnego konstruowania danej bryły pozwalają lepiej opanować omawiane pojęcia matematyczne. Uczniowie mogli też w praktyce sprawdzić zależność między objętością graniastosłupa i ostrosłupa przelewając wodę między modelami tych brył, a także składając model sześcianu z trzech jednakowych modeli ostrosłupów.

Praca z modelami 3D podczas zajęć dotyczących stereometrii (geometrii przestrzennej) jest atrakcyjną formą pracy sprzyjającą aktywności i zostaje na długo w pamięci każdego ucznia.

 

#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci @Laboratoria Przyszłości

                                                                                           
Nasza szkoła w projektach:

 

sko_logo

logo 1

logo

 

lisek ibisek

program_logo

logo

 abp-logo-2021

bajki bez barier swiatelko fundusz

Logo_KAMELEON

logo_proj