Menu 1
W roku szkolnym 2018/2019r. w klasie IIc realizowany jest projekt "Technologie z klasą". - Celem programu jest efektywna realizacja nowej podstawy programowej z zakresu informatyki. Program został opracowany przez ekspertów- metodyków Fundacji Uniwersytet Dzieci we współpracy ze specjalistami z największych firm technologicznych. Technologie z klasą zostały objęte patronatem honorowym przez MEN.
Biorąc udział w programie uczniowie realizują podstawę programową:
- rozwijają umiejętność rozumowania, analizowania i rozwiązywania problemów z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń cyfrowych (przy wykorzystaniu środowiska Scratch,
- kształcą umiejętność logicznego myślenia, precyzyjnego prezentowania myśli i pomysłów,
- budują kompetencje potrzebne do pracy zespołowej,
- otrzymują wiedzę dotyczącą przestrzegania praw i zasad bezpieczeństwa w sieci.
Projekt podzielony jest na 4 etapy i zakłada realizację 8 scenariuszy lekcji.
W pierwszym semestrze roku szkolnego 2018/2019 zaplanowano realizację zajęć z dwóch etapów, z zakresu nowych technologii i bezpieczeństwa w sieci, w drugim natomiast scenariusze lekcji z programowania (programowanie bez komputera i z komputerem w oparciu o program Scratch Jr.) wraz z zestawem "Zaprogramowani na przygodę" - kreatywną pomocą w nauce kompetencji związanych z nowymi technologiami.
Do czego człowiek wykorzystuje roboty? - etap 2
Na początku zajęć uczniowie obejrzeli film pt. „Co potrafi Yumi” – robot dwuramienny skonstruowany w przestrzeni kreatywnej Centrum Rozwoju Oprogramowania ABB w Krakowie. Yumi został stworzony, aby pomagać człowiekowi w zadaniach trudnych, bardzo trudnych, a nawet niemożliwych do wykonania przez człowieka. Następnie oglądnęli prezentację jak wyglądały pierwsze samochody i co to jest linia produkcyjna oraz zdjęcia warsztatu, w którym Henry Ford pracował ręcznie nad swoim pierwszym prototypem samochodu. W dalszej części zajęć odbyła się dyskusja na temat wad i zalet ręcznego budowania różnych produktów oraz automatyzacji linii produkcyjnych. Następnie pracując w grupach uczniowie składali pocięte na części obrazki samochodów, czyli przetestowali ręczny sposób składania samochodów, a następnie podczas symulacji pracy na linii produkcyjnej sprawdzili, w jaki sposób automatyzacja produkcji może polepszyć jej wydajność. Pod koniec zajęć uczniowie starali się wytypować cechy człowieka i robota, rozmawiali o sytuacjach, w których robot może zastąpić człowieka. Podczas zajęć uczniowie dowiedzieli się co to są roboty przemysłowe i jaka jest ich rola we współczesnym świecie.