Menu 1

 

Nasza szkoła w projektach:

MicrosoftTeams-image_(1)

Laboratoria Przyszłości

logo archimedes

innowacje pedagogiczne_1

 

SWIETLIK

1

 

logo instaling

1

Early Stage

tzk

W roku szkolnym 2018/2019r. w klasie IIc realizowany jest projekt "Technologie z klasą". - Celem programu jest efektywna realizacja nowej podstawy programowej z zakresu informatyki. Program został opracowany przez ekspertów- metodyków Fundacji Uniwersytet Dzieci we współpracy ze specjalistami z największych firm technologicznych. Technologie z klasą zostały objęte patronatem honorowym przez MEN.

Biorąc udział w programie uczniowie realizują podstawę programową:

  • rozwijają umiejętność rozumowania, analizowania i rozwiązywania problemów z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń cyfrowych (przy wykorzystaniu środowiska Scratch,
  • kształcą umiejętność logicznego myślenia, precyzyjnego prezentowania myśli i pomysłów, 
  • budują kompetencje potrzebne do pracy zespołowej,
  • otrzymują wiedzę dotyczącą przestrzegania praw i zasad bezpieczeństwa w sieci.

Projekt podzielony jest na 4 etapy i zakłada realizację 8 scenariuszy lekcji. 

W pierwszym semestrze roku szkolnego 2018/2019 zaplanowano realizację zajęć z dwóch etapów, z zakresu nowych technologii i bezpieczeństwa w sieci, w drugim natomiast scenariusze lekcji z programowania (programowanie bez komputera i z komputerem w oparciu o program Scratch Jr.) wraz z zestawem "Zaprogramowani na przygodę" - kreatywną pomocą w nauce kompetencji związanych z nowymi technologiami.

Do czego człowiek wykorzystuje roboty? - etap 2

2019-01-10

Na początku zajęć uczniowie obejrzeli film pt. „Co potrafi Yumi” – robot dwuramienny skonstruowany w przestrzeni kreatywnej Centrum Rozwoju Oprogramowania ABB w Krakowie. Yumi został stworzony, aby pomagać człowiekowi w zadaniach trudnych, bardzo trudnych, a nawet niemożliwych do wykonania przez człowieka. Następnie oglądnęli prezentację jak wyglądały pierwsze samochody i co to jest linia produkcyjna oraz zdjęcia warsztatu, w którym Henry Ford pracował ręcznie nad swoim pierwszym prototypem samochodu. W dalszej części zajęć odbyła się dyskusja na temat wad i zalet ręcznego budowania różnych produktów oraz automatyzacji linii produkcyjnych. Następnie pracując w grupach uczniowie składali pocięte na części obrazki samochodów, czyli przetestowali ręczny sposób składania samochodów, a następnie podczas symulacji pracy na linii produkcyjnej sprawdzili, w jaki sposób automatyzacja produkcji może polepszyć jej wydajność. Pod koniec zajęć uczniowie starali się wytypować cechy człowieka i robota, rozmawiali o sytuacjach, w których robot może zastąpić człowieka. Podczas zajęć uczniowie dowiedzieli się co to są roboty przemysłowe i jaka jest ich rola we współczesnym świecie.

                                                                                           
Nasza szkoła w projektach:

 

sko_logo

 

 Yellow logo

Futurę logo

 

 

bajki bez barier swiatelko fundusz

logo_do_programu_RUR_(1)

Logo_projektu-_klasy_3