Menu 1
Uczniowie klas gimnazjalnych pod opieką p. Katarzyny Bara-Bać podjęli się realizacji projektu eTwinning. Program ten stanowi główną akcję Programu eLearning Komisji Europejskiej i związany jest z programem Unii Europejskiej wspierającym edukację, szkolenia i wszelkie inicjatywy młodzieżowe. Dzięki platformie eTwining nasi uczniowie komunikują się i współpracują ze szkołami z innych krajów.
Obecnie realizowane są dwa projekty:
Christmas cards 16/17 | ![]() |
I'm different I'm successful | ![]() |
Beyond European Borders (2016/2017) | ![]() |
Filmclub-Filmklub EN-DE (2016/2017) | ![]() |
Projekt I'm different I'm successful
Z projektu uczniowie powinni dowiedzieć się, że różnorodność nas wzbogaca. Każdy z nas jest inny i każdy z nas jest ważny. Będziemy pokazywać bogactwo i różnorodność Europy. Chcemy pokazać jakie są różnice wśród naszych rówieśników i jaka jest różnorodność w każdej szkole, która weźmie udział w projekcie. Podczas realizacji projektu będziemy kłaść nacisk na kreatywność, wykorzystanie narzędzi ICT i wielostronną współpracę. Pierwszym etapem realizacji projektu jest opracowanie i wybór logo projektu. Klasa IAG oraz indywidualne osoby z ICG zaplanowaliśmy kilka zadań, które chcemy zrealizować w tym roku szkolnym. Jednym z nich jest nagranie serii filmów przedstawiających nasze zainteresowania, szkołę oraz nasze miasto. Filmy umieszczone będą na stronie projektu oraz w naszej zakładce.
Pierwszy filmik prezentuje osoby realizujące projekt I’m different, I’m successful. Uczniowie wykonali go samodzielnie przy wsparciu opiekuna, a za efekt finalny odpowiada nasz montażysta i reżyser o zacięciu filmowca- Michał Grzesik z klasy IAG. Językiem projektu jest język angielski i filmy wykonane są właśnie w tym języku. Pamiętajmy jednak, że w tym zadaniu stawiamy nacisk na autentyczność i naturalność przekazu informacji, więc stuprocentowa poprawność gramatyczna nie jest wymagana. Naszym celem nie jest sztuczne powtarzanie gotowych scenariuszy, lecz autentyczne użycie języka angielskiego w kontekście realizowanego zadania. Oglądając gotowy już produkt, widzimy drobne potknięcia i analizujemy je wspólnie z opiekunem projektu.
Drugi filmik wpisuje się w określony wspólnie cel, czyli prezentowanie różnic kulturowych i poglądu uczniów na dane zagadnienie. Ponieważ szkoły partnerskie również obchodziły Dzień Bezpiecznego Internetu u siebie, uznaliśmy, że warto pokazać im naszą szkołę i polski punkt widzenia na kwestię bezpieczeństwa w sieci. Filmik został przetłumaczony na zajęciach „ Our school in Europe” i zmontowany w języku angielskim.
Trzecia inicjatywa dotyczy prezentacji naszej szkoły. A przecież mamy się czym pochwalić zagranicznym kolegom. Właśnie dlatego wspólnie wykonaliśmy prezentacje multimedialną w języku angielskim przedstawiającą szkołę w uczniowskim obiektywie.
Wszyscy uczniowie na stałe zaangażowani w projekt napisali listy w języku angielskim, w których opisali siebie, swoje rodziny i zainteresowania. Każdy z nas odpowiedział kolegom i koleżankom z zagranicy na pytanie : dlaczego bierze udział w projekcie I’m different, I’m successful? Miłym podarunkiem dla partnerów były nasze zdjęcia, które włożyliśmy do listów wysłanych do Francji.