Tematyczne
Ile matematyki jest w obrazie?
Lekcja pokazuje związki matematyki ze sztuką i pozwala zgłębić zagadnienia związane zarówno z jednym, jak i drugim obszarem.
Uczniowie klasy 3a przed zajęciami wykonali zadanie, w którym mieli namalować wnętrze swojego pokoju uwzględniając wszystkie ściany sufit, podłogę oraz meble. Potem prezentowali swoje prace odpowiadając na pytania: Czy łatwo było namalować wnętrze swojego pokoju na płaskiej kartce?, Czy udało umieścić się na rysunku cały pokój? Następnie podczas zabawy ruchowej uczniowie poznali pojęcie perspektywy. W kolejnej części spotkania uczniowie obejrzeli film instruktażowy pt. „Czy faktycznie widzimy, to co widzimy? a następnie wyjaśniona została treść filmu mdz. jak tworzyć rysunki anamorficzne refleksyjne. Podczas zajęć mieli okazję stworzyć swój własny przyrząd optyczny wykorzystując wcześniej zdobyte informacje oraz indywidualne, który wykorzystali do odczytania oraz namalowania rysunków anamorficznych. Na koniec zastanowili się, po co tworzy się takie obrazy i czy mogą one być użyteczne w życiu codziennym.