Tematyczne
Jak z trójkątów zaprojektować strój sportowy?
28. 02. 2019r. w klasie 2e w ramach realizacji programu „Inspiruję do nauki” zrealizowany został temat z zakresu edukacji matematycznej –„Jak z trójkątów zaprojektować strój sportowy”.
Podczas lekcji uczniowie mieli okazję obejrzeć film na temat pracy projektanta. Obejrzeli również prezentację, na podstawie której mogli porównać współczesne stroje sportowe z tymi z dawnych epok. W grupach zaprojektowali strój sportowy, przechodząc od pomysłu do finalnego produktu. Wykorzystali przy tym umiejętności takie jak: znajomość figur geometrycznych i mierzenie długości odcinków. Na koniec każda grupa zaprezentowała swoją pracę.
Podczas słuchania nagrań z serii „Uważność i spokój żabki” uczniowie ćwiczyli koncentrację i uwagę, a zaprezentowany fragment książki pt. „Sen Alicji, czyli jak działa mózg” pomógł im zrozumieć, dlaczego ta umiejętność jest tak ważna.