Tematyczne
Ekologia. Jak chronic środowisko.
W grudniu klasa 2e zajmowała się realizacją projektu "Ekologia. Jak chronić środowisko", a tematem głównym było pytanie: "Czy rzeka może ogrzać miasto?".
Zajęcia rozpoczęliśmy od doświadczenia "Jak woda może poruszać przedmioty?", w którym sprawdzaliśmy, czy woda potrafi poruszyć plastikową nakrętkę na dnie naczynia. Potem testowaliśmy to samo z innymi przedmiotami. Dzięki temu doświadczeniu dowiedzieliśmy się, że to, czy coś tonie, zależy od jego kształtu, ciężkości i gęstości. Wszystkie wyniki zapisaliśmy na kartach obserwacji, a potem omówiliśmy je razem.
W kolejnym kroku przeprowadziliśmy otwartą dyskusję na temat "Do czego wykorzystujemy wodę?". Wszyscy aktywnie brali w niej udział, wymieniając różne zastosowania wody w codziennym życiu. Stworzyliśmy także mapę skojarzeń, aby lepiej zrozumieć, jak bardzo woda wpływa na nasze życie.
Następnie przeszliśmy do seansów filmowych, gdzie zgłębialiśmy tajniki energii wody i elektrowni wodnych. To świetnie uzupełniło praktyczne doświadczenia, a pytania, które zadawali uczniowie, skłoniły do ciekawych dyskusji i refleksji.
Przeszliśmy także do bardziej zaawansowanych zagadnień, oglądając prezentację multimedialną na temat różnych aspektów energii kryjącej się w wodzie. Po obejrzeniu prezentacji rozmawialiśmy o tym, jak wpływa to na środowisko i dlaczego ekologiczne źródła energii, takie jak energia wodna, są ważne.
Cały projekt zakończyliśmy podsumowaniem i refleksją. Każdy uczeń miał okazję podzielić się wnioskami i przemyśleniami na temat roli wody w naszym życiu codziennym oraz jak można ją wykorzystać do ogrzewania miasta.
Ten projekt nie tylko przyniósł nam nową wiedzę, ale także zmotywował do myślenia o tym, jak sami możemy przyczynić się do ochrony środowiska.