Tematyczne
"Hubek, kubek, wstążka"-osoby z zespołem Aspergera
Uczniowie klasy 1b w ramach projektu BAJKI BEZ BARIER zapoznali się z bajką pt. „Hubek, kubek, wstążka”. Opowiadanie dla dzieci w formie bajki psychoedukacyjnej, przybliża dzieciom specyfikę funkcjonowania osoby z zespołem Aspergera. Książeczka pokazuje Huberta - chłopca z tym zaburzeniem - przez pryzmat jego zabaw wśród - a właściwie obok - innych dzieci. W krótkiej książeczce autorka zamieściła opis szeregu symptomów zaburzeń autystycznych. Zauważalna jest zabawa stereotypowa, przywiązanie do przedmiotów, specyficzna komunikacja, paniczna reakcja krzykiem w stanach odczytywanych jako zagrożenie. Przy zawężonych kompetencjach komunikacyjnych chłopiec wykazuje jednak imponującą encyklopedyczną wiedzę, zdolność fotograficznego ujmowania rzeczywistości. Ważny dla dzieci dorosły mentor -ich sąsiad, objaśnia trudności chłopca. Bajka „Hubek, kubek, wstążka” ukazuje dzieciom świat, w którym odmienność zaciekawia i nie stoi na przeszkodzie, by wspólnie się bawić.