Tematyczne

Jak odczytywać temperaturę?

2021-11-26

W ramach projektu „Inspiruję do nauki” klasa 3e próbowała odpowiedzieć na pytanie: „Jak odczytywać temperaturę?”. Uczniowie ćwiczyli odczytywanie temperatury oraz porównywali swoje wyniki. Poznali minimalne i maksymalne wartości temperatury, jakie mogą występować na Ziemi oraz na planetach Układu Słonecznego, a następnie zapisywali swoje propozycje temperatur, które są możliwe na tych planetach. Korzystając z mapy pogodowej Polski, każde dziecko odczytywało, ile wynosi temperatura w danym mieście, a następnie nanosiło na oś tę miejscowość w odpowiednim miejscu. Uczniowie porównywali, w jakim mieście jest najcieplej, a w jakim najzimniej. W dalszej części lekcji uczniowie poznali temperaturę ciała zwierząt i porównywali różnice między nimi. Lekcję uzupełnił film edukacyjny, w którym uczniowie otrzymali informację na temat: „Co to znaczy mieć gorączkę?”

                                                                                           
Nasza szkoła w projektach:

 

sko_logo

 

 Yellow logo

Futurę logo

 

 

bajki bez barier swiatelko fundusz

logo_do_programu_RUR_(1)

Logo_projektu-_klasy_3