Tematyczne
Jak odczytywać temperaturę?
W ramach projektu „Inspiruję do nauki” klasa 3e próbowała odpowiedzieć na pytanie: „Jak odczytywać temperaturę?”. Uczniowie ćwiczyli odczytywanie temperatury oraz porównywali swoje wyniki. Poznali minimalne i maksymalne wartości temperatury, jakie mogą występować na Ziemi oraz na planetach Układu Słonecznego, a następnie zapisywali swoje propozycje temperatur, które są możliwe na tych planetach. Korzystając z mapy pogodowej Polski, każde dziecko odczytywało, ile wynosi temperatura w danym mieście, a następnie nanosiło na oś tę miejscowość w odpowiednim miejscu. Uczniowie porównywali, w jakim mieście jest najcieplej, a w jakim najzimniej. W dalszej części lekcji uczniowie poznali temperaturę ciała zwierząt i porównywali różnice między nimi. Lekcję uzupełnił film edukacyjny, w którym uczniowie otrzymali informację na temat: „Co to znaczy mieć gorączkę?”