ŚWIETLICA

Międzynarodowy Projekt Edukacyjny "Z kulturą mi do twarzy" 2023/2024

Strona 1 z 2

Moduł IV KULTURY ŚWIATA - Rangoli

Rangoli to popularna w Indiach sztuka wizualna. Jest to dekoracja z małych, kolorowych elementów. Do jej wykonania najczęściej używa się naturalnych, nietrwałych materiałów, które symbolizują nietrwałość świata. Najpopularniejszymi motywami są kwiaty, pawie, czy łabędzie.

Moduł IV - KULTURY ŚWIATA - W krainie wiatraków

W ramach ostatniej lekcji z międzynarodowego programu “Z kulturą mi do twarzy” przenieśliśmy się z uczniami do pachnącej tulipanami krainy Holandii. Zrealizowane zadanie dotyczyło modułu IV czyli “Kultury Świata”. Ta piękna kraina wiatraków zachwyciła uczniów nie tylko wyjątkowymi krajobrazami ale też ciekawostkami, które podczas pogadanki i prezentacji fotografii były jednym z głównych celów tej lekcji. 

Moduł IV - Kultury Świata: Niezwykła sztuka origami

Realizując zadanie „Niezwykła sztuka origami” w ramach Międzynarodowego projektu „Z kulturą mi do twarzy”poznaliśmy historię powstania origami, pochodzenie, podstawowe techniki i materiały wykorzystywane podczas tworzenia tych „papierowych dzieł sztuki”. Następnie wykonaliśmy piękne prace z wykorzystaniem techniki origami. 

Moduł IV - Kultury Świata: Chińskie wachlarze

W ramach Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego „Z kulturą mi do twarzy” zrealizowane zostało kolejne zadanie z Modułu IV – Kultury świata, pod tytułem „Chińskie wachlarze”. Uczniowie klasy drugiej dzięki przygotowanej prezentacji multimedialnej dowiedzieli się, czym dokładnie jest wachlarz. Ponadto zapoznali się z historią jego powstania, rodzajami oraz budową. 

Moduł IV - Kultury Świata - Mityczne opowieści

Klasa 2d uczestniczyła w lekcji z międzynarodowego projektu “Z kulturą mi do twarzy”. Wyjaśniliśmy sobie pojęcia “mit” i “mitologia”, skąd się wzięły wierzenia Greków i co było w nich niezwykłego. Uczniowie poznali najważniejszych bogów, którzy zasiadali na Olimpie oraz z ciekawością wysłuchali wybranych mitów z książki Grzegorza Kasdepke. 

Moduł III - Kocham, lubię, szanuję: Kupony na dzień dobry

Kolejna lekcja z projektu “Z kulturą mi do twarzy” dostarczyła uczniom wiele radości. Wykonywali oni kupony na przyjemności dla rodziców. Pomysłom nie było końca i dzieci doskonale wiedziały, co zamieścić na kuponach, aby wywołać uśmiech na twarzy swoich rodziców. Stwierdziły zgodnie, że to świetny sposób na urozmaicenie dnia w swoich rodzinach i dobry plan na wspólne spędzenie czasu. Uczniowie podeszli z ciekawością i zaangażowaniem do zadania, dzięki temu powstały piękne prace.

Moduł III - Kocham, lubię, szanuję: Z kulturą przy stole

Uczniowie klasy drugiej na zajęciach świetlicowych przypomnieli sobie zasady odpowiedniego zachowania przy stole. Na podstawie ciekawego a zarazem humorystycznego filmiku edukacyjnego dowiedzieli się, jakie są prawidłowe i niewłaściwe zachowania podczas wizyty w restauracji czy chociażby jak prawidłowo nakryć do stołu. Przeprowadzona została również pogadanka na temat wspomnień i doświadczeń dzieci związanych z kulturalnym zachowaniem się przy stole. Następnie uczniowie w ramach pracy grupowej wykonali plakat, którego zadaniem było przedstawienie zasad właściwego zachowania się przy stole. Zadanie zostało wykonane w ramach Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego „Z kulturą mi do twarzy”.

Moduł III - Kocham, lubię, szanuję: Jesteśmy tacy sami

Realizując kolejne zadanie projektu uczestniczyliśmy w zajęciach na temat „Jesteśmy tacy sami”. Założeniem tych zajęć było uświadomienie wszystkim potrzeby poszanowania i akceptacji innych, budzenie więzi międzyludzkich, budowanie poczucia własnej wartości. 

Moduł III - Kocham, lubię, szanuję: Siła bajek

Podczas realizacji kolejnego zadania Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego „Z Kulturą mi do twarzy” - „Siła bajek” czytaliśmy „Plastusiowy pamiętnik” Marii Kownackiej. Poznawaliśmy świat siedmiolatka widziany oczami małego ludzika z plasteliny, tytułowego Plastusia.

Moduł III - Kocham, lubię, szanuję - "Drzewko szczęścia"

W ramach Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego „Z kulturą mi do twarzy” zrealizowane zostało kolejne zadanie z Modułu III- Kocham, lubię, szanuję.  W ramach zajęć pt. „Drzewko szczęścia” dowiedzieliśmy się dlaczego  drzewa są niezmiernie ważne dla środowiska- ze względu na szereg kluczowych funkcji i korzyści, jakie przynoszą zarówno dla przyrody, jak i ludzi.