INFORMACJE
Archiwum SP 1-3 2023/2024
Zostaliśmy Placówką Partnerską Międzynarodowego Programu Powszechnej Dwujęzyczności "Dwujęzyczne Dzieci"
Z wielką przyjemnością informujemy, że zostaliśmy Placówką Partnerską Międzynarodowego Programu Powszechnej Dwujęzyczności „Dwujęzyczne Dzieci” i uzyskaliśmy licencję na nauczanie języka angielskiego metodą Yellow House Education, w tym poprzez korzystanie z platform edukacyjnych Baby Beetles lub Tom and Keri zgodnie z aktualną ofertą zamieszczoną na stronach www.dwujezycznedzieci.pl.
W roku szkolnym 2023/2024 uczniowie klas 1-3 Szkoły Podstawowej Nr 18
z Oddziałami Dwujęzycznymi w Rzeszowie kontynuują udział w Międzynarodowym Programie Powszechnej Dwujęzyczności „Dwujęzyczne dzieci”/ „Bilingual Future”.
Jest to uniwersalny program, który wspiera dzieci w naturalnym nabywaniu umiejętności posługiwania się językiem angielskim na poziomie dwujęzyczności. W efekcie dwujęzyczne dzieci mają:
- większą możliwość koncentracji i podzielność uwagi,
- lepszą pamięć (semantyczną i epizodyczną),
- większą łatwość przyswajania wiedzy, co przekłada się na lepsze wyniki edukacyjne,
- lepsze zdrowie, ponieważ dwujęzyczność to również profilaktyka m.in. chorób neurologicznych,
- większą łatwość adaptacji w sytuacjach społecznych i kulturowych,
- większą szansę na zdobycie wyższej pozycji społecznej i materialnej.
W myśl głównych założeń Międzynarodowego Programu Powszechnej Dwujęzyczności, uczniowie mają możliwość kontaktu z językiem angielskim w codziennych sytuacjach oraz kontekstowego rozumienia języka.
W naszej szkole elementy wspomnianego autorskiego programu brytyjskiej lingwistki Claire Selby wykorzystane są zarówno podczas zajęć edukacji wczesnoszkolnej, jak i zajęć rozwijających kreatywność z języka angielskiego. Uczniowie mają również możliwość skorzystania z platformy edukacyjnej w środowisku domowym i wspólnie z rodzicami kontynuować przygodę z dwujęzycznością w towarzystwie sympatycznych kreskówkowych bohaterów programu: Tom’a i Keri.
W ten sposób nauczyciel wychowawca, nauczyciel anglista i rodzic w domu tworzą „drużynę” prowadzącą dziecko poprzez codzienną, wspólną zabawę aż do dwujęzyczności.