INFORMACJE
Warsztaty "Wchodzę w role" prowadzone przez Fundację Potrafię Pomóc
W dniach od 7 do 10 stycznia uczniowie edukacji wczesnoszkolnej wzięli udział w bezpłatnych warsztatach „Wchodzę w rolę” prowadzonych przez Rzeszowską Fundację Potrafię Pomóc.
Co zrobić, by zrozumieć, jak wygląda dzień niepełnosprawnego dziecka? Wczuć się w jego rolę!
Podczas spotkania z pracownikami Fundacji Potrafię Pomóc uczniowie zetknęli się
z problemami, które na co dzień pokonują ich niepełnosprawni rówieśnicy, na przykład przemierzają trasę wózkiem inwalidzkim, o kulach,
z laską, w czasie gdy opaska zasłania oczy. Komunikują się bez słów czy wykonują różne czynności bez użycia jednej ręki lub nogi.
Dla dzieci była to nie tylko szansa na dobrą zabawę. Uczniowie mogli przekonać się, jakie są rodzaje niepełnosprawności i jak wygląda codzienne życie ich rówieśników, na przykład jak kilka schodków lub krawężnik mogą utrudnić, a czasem uniemożliwić zwykłe funkcjonowanie.
Uczniowie edukacji wczesnoszkolnej otrzymali, także lekcję savoir-vivre’u: dowiedzieli się, jak zaproponować pomoc osobie z niepełnosprawnością albo jak pomóc, żeby nie zaszkodzić.
Udział w warsztatach był szansą, by najmłodsi oswajali się z obecnością osób niepełnosprawnych w swoim środowisku, co w przyszłości pomoże przełamać bariery we wzajemnym kontakcie.