Menu 1
Głównym założeniem innowacji realizowane w klasie 2a jest nauka podstaw programowania i kreatywnego rozwiązywania problemów za pomocą komputera, rozwijanie kompetencji cyfrowych i społecznych.
Podczas zajęć uczniowie będą rozwiązywali zadania zamieszczone na platformie code.org. Pisząc kody będą wykorzystywali metodę przeciągnij i upuść bloczki, które reprezentują polecenia dla komputera. Zajęcia odbywać się będą raz w miesiącu w wymiarze jednej godziny lekcyjnej.
Realizowana innowacja ma charakter programowy, dotyczy zmian w realizowanym programie nauczania z edukacji informatycznej w klasie drugiej i trzeciej. Podczas jej realizacji nastąpi rozszerzenie osiągnięć w zakresie programowania i rozwiązywania problemów z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń cyfrowych o treści związane z programowaniem blokowym i używaniem poleceń dedykowanych programowaniu m.in. („idź, skręć lub skocz o wskazaną długość lub kąt”, używanie pętli „powtórz”, „powtarzaj dopóki”, „powtarzaj w nieskończoność”, stosowania instrukcji warunkowych np. „if” – jeżeli.
Pszczółka zbiera nektar i produkuje miód
Przed rozpoczęciem zajęć uczniowie obejrzeli film edukacyjny, podczas którego dowiedzieli się, w jaki sposób pszczoły produkują miód. Zadania postawione przed nimi wymagały zapisania kodu, który przeprowadzi pszczołę przez labirynt, pozwoli jej zebrać z kwiatków wskazaną ilość nektaru i wyprodukować odpowiednią ilość miodu.
Podczas zajęć uczniowie wykorzystywali bloki z piktogramami podstawowych kierunków świata oraz poleceń „weź” i „zrób”. Na ich twarzach widać było skupienie, zaangażowanie i radość.