Menu 1
Nie tylko dydaktyczne gry planszowe, ale również te w multimedialnym wydaniu czekają na uczestników innowacji „Gramy w historię”. Zajęcia skierowane są do miłośników dziejów minionych oraz dla lubiących dobrą zabawę w równie dobrym towarzystwie.
Założeniem innowacji historycznej jest rozwój logicznego myślenia, wytrwałości, cierpliwości oraz współpracy w grupie. Podjęte działania zwracają uwagę na różnorodne możliwości poszerzania swojej wiedzy. To również znakomita „powtórka” i okazja do zdobycia wiadomości z matematyki, języka polskiego, geografii, języków obcych, historii i wiedzy o społeczeństwie. Popołudniowe, poniedziałkowe spotkania (od godz. 15.15, s. 009) dla uczniów klas VI-VII prowadzone są z uwzględnieniem zainteresowań uczestników. Pokazują one, że nauka wcale nie musi być nudna.
Gramy w historię i to się nam nie nudzi
W poniedziałkowe popołudnia uczniowie klas VI-VII rozwijają kreatywność i w praktyce wykorzystują swoją wiedzę historyczną. Na zajęciach w ramach innowacji „Gramy w historię” można spotkać zwolenników dobrego sposobu spędzania wolnego czasu.
Podejmując różnego rodzaju zadania uczniowie kształcą właściwe normy zachowań, umiejętność działania w grupie i samodyscyplinę. Rozwijają pamięć krótko - i długotrwałą oraz ćwiczą zdolność wypowiadania się na forum.
Największą popularnością cieszą się gry łączące wiedzę matematyczną z historią. Uczestnicy z entuzjazmem przyjęli również zadania wymagające zdolności manualnych i ruchowych oraz zajęcia z wykorzystaniem kamery (sprzęt z programu Laboratoria Przyszłości). Trwają również prace nad stworzeniem własnej historycznej gry edukacyjnej. Co jednak najważniejsze uczniowie mają świadomość, że „Grając w historię” zwycięzcami są wszyscy.