ŚWIETLICA

MegaMisja

Strona 1 z 5

Mega Misja - FINAŁ!

Uroczystym wręczeniem dyplomów, nagród i upominków zakończyliśmy naszą przygodę z Mega Misją - ogólnopolskim programem edukacyjnym dla szkół podstawowych, który realizowany był w naszej świetlicy szkolnej. Realizując zadania - misje, w ramach jedenastu obszarów tematycznych, dzieci z naszej świetlicy uczyły się, jakie treści można publikować w Internecie, jak chronić swoją prywatność, unikać niebezpieczeństw w sieci, przestrzegać netykiety i praw autorskich, jak znaleźć wiarygodne informacje w Internecie, tworzyć i obrabiać proste grafiki, dźwięki i filmy. Ponadto mogły one odkrywać tajniki kodowania na komputerach i tabletach, poznając aplikację ScrtatchJr.

Certyfikat udziału w 11 etapie programu edukacji cyfrowej MegaMisja w roku szkolnym 2017/2018

Zakończyliśmy wspaniałą przygodę z MegaMisją!!! Nasza szkoła zrealizowała również 11 etap – dodatkowy, zawierający osiem scenariuszy do nauki programowania w klasach I - III. Uczyliśmy najmłodszych kodowania na komputerach, na tabletach, a także na… dywanie! Zostały zaprojektowane roboty, które towarzyszyły nam podczas zajęć. Pokonaliśmy wiele wyzwań! Dzieci tworzyły animacje, interaktywne gry, nauczyły się kodowania w aplikacji ScratchJr/ Scratch, jak również czerpały inspiracje z literatury dziecięcej i plastyki.

Uczniowie poznali tajniki programowania, jak się do niego przygotować i jakich narzędzi używać. Stworzyli interaktywną opowieść o naszej szkole oraz wzbiły w powietrze cyfrowy samolot!

Grupa główna - Strażnik Laboratorium

Rozpoczynamy następne zadania w programie Scratch związane z programowaniem. Zajęcia rozpoczęliśmy od stworzenia programu, w którym duszek będzie "strzegł" naszej klasy przed niepożądanym gościem - będzie go odstraszał pojawiając się i znikając. Poza tym duszek stanie się pomocnikiem nauczyciela - wyświetli komunikat, gdy w klasie będzie zbyt głośno. Dzieci przygotowywały również tło akcji oraz duszka, który stał się strażnikiem akcji. Ogólnie, zajęcia koncentrowały się wokół skryptów związanych z wyglądem i dźwiękiem oraz sterowaniu zdarzeniami przy użyciu kamerki. 

Grupa Główna - W poszukiwaniu Super Koderów

Komputery gotowe! Dostęp do Internetu jest! Scratch też! Mając takie materiały pomocnicze przystąpiliśmy do wykonania kolejnej misji w programie. Na początku przypomnieliśmy sobie zasady bezpiecznego korzystania z Internetu i mówiliśmy o tym jak wygląda dobry login. Rozmawialiśmy także o tym, że nie należy ujawniać naszych danych w Internecie. Największą frajdę sprawiło dzieciom tworzenie gry - animacji, z którym wszyscy świetnie sobie poradzili.

Grupa Główna - Powstrzymać Fang! Misja kryptonim: przewodnik po szkole

Rozpoczęliśmy naukę programowania w aplikacji ScratchJr! Ta nauka była na zajęciach również dobrą zabawą, choć nie było łatwo, zwłaszcza na początku. Rozpoczęliśmy zajęcia od ustalenia zasad pracy i spisaniu ich w formie Kodeksu Kodera, który ułatwił nam pracę na zajęciach. Etap poznawania nowej dla większości dzieciaków aplikacji był niełatwy, ale znalazły się wśród nich takie, które ją znały i z ochotą włączały się w pomoc innym uczestnikom zajęć. Efekty pracy ucieszyły wszystkich bez wyjątku.

Grupa Główna - Nowy kolega Psotnika

Rozpoczęliśmy zajęcia wprowadzające do programowania w wersji przeglądarkowej Scratcha. Uczniowie odkryli stronę www.scratch.mit.edu - poznali jej zawartość i funkcjonalności. Nauczyli się zmieniać tło, rysować duszka i go animować.

Grupa Główna - Za darmo, czy nie? - o pieniądzach w mediach

Tym razem było o pieniądzach. O pieniądzach w szeroko rozumianych mediach. Najpierw dzieci z naszej świetlicy pomogły Julce i Kubie odpowiedzieć na pytanie jakie są formy płatności, tzn. w jaki sposób, za pomocą czego można za coś zapłacić. Poszło im nieźle. Potem bliźniaki zastanawiały się dlaczego za jedne rzeczy się płaci, a z innych można korzystać za darmo. I tutaj znowu przyszły im z pomocą nasze dzieciaki, które biorąc udział w grze pt.: "Plansza pełna pytań" same dostały nie lada wyzwanie, któremu próbowały sprostać.

Grupa Główna - Julka i Kuba tropią nadawcę komunikatu

Rozpoczęliśmy kolejny obszar naszej misji. Mega Misji. Tym razem dzieci z naszej świetlicy dowiedziały się co to jest komunikat, jakie są jego rodzaje, kto to jest nadawca i odbiorca komunikatu oraz nauczyły się dzielić media na te, które pozwalają na powracanie do treści w nich zawartych wielokrotnie i te, które pozwalają na to tylko jeden raz. Dużą frajdą była dla dzieci zabawa kubeczkowymi telefonami, korzystając z których umawiały się na mecz piłki nożnej, opowiadały o swoich wrażeniach z filmu czy urodzin u koleżanki.

Grupa Główna - Psotnik i ważne emocje

Przygotowania do kolejnych zajęć w programie Mega Misja były, jak zwykle, czystą przyjemnością, a same zajęcia okazały się znowu ciekawe i atrakcyjne dla dzieci z naszej świetlicy. Pokazały one dzieciakom, że komunikacja za pomocą mediów, która jest komunikacją międzyludzką, wymaga szacunku i wrażliwości na emocje drugiego człowieka. Nasze dzieci miały mały problem z definicją słowa emocje, ale świetnie potrafiły podać przykłady różnych emocji oraz stwierdzić, że to, co w danej chwili odczuwamy, pokazuje nasze ciało, miny i gesty oraz głos.