ŚWIETLICA

Świetliczaki na tropie...zagadek - Grupa Odkrywcy 2021/2022

Strona 1 z 2

Certyfikat "Świetliczaki na tropie...zagadek"

Z radością informujemy, że nasza świetlica otrzymała certyfikat za udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Akademia Świetlicowa „Świetliczaki na tropie…zagadek”. Projekt skierowany był do uczniów klas I-III, trwał od września 2021 do maja 2022. 

Czy szewc bez butów chodzi?

Ostatnie zadanie, które zrealizowaliśmy w ramach projektu to odpowiedź na pytanie „Czy szewc bez butów chodzi?”. Rozmawialiśmy na temat ginących zawodów oraz takich, które były wykonywane dawniej i są wykonywane dzisiaj.

Ile oczu ma rosół?

Dzisiejszym zadaniem była odpowiedź na pytanie „Ile oczu ma rosół?”. Na początek oglądaliśmy książki kucharskie i rozmawialiśmy o tradycjach kulinarnych panujących w Polsce i naszych domach. Następnie przystąpiliśmy do stworzenia książki kucharskiej z ulubionymi potrawami. 

Gdzie jest ukryty skarb?

Poznanie historii wielkich wypraw geograficznych było naszym głównym celem podczas realizacji zadania „Gdzie jest ukryty skarb?”. Dowiedzieliśmy się dlaczego Europejczycy postanowili wyruszyć na dalekie wyprawy, jakie było znaczenie odkryć i jak zmieniły świat. 

Nie wszystko gwiazda co się świeci?

Wykonaliśmy zadanie „Nie wszystko gwiazda co się świeci…?”. Śpiewaliśmy piosenki, obejrzeliśmy filmy edukacyjne o kosmosie, poznaliśmy planety układu słonecznego, Zajęcia zakończyliśmy wykonaniem prac plastycznych przedstawiających kosmos. 

Kim jest Biała Dama?

Wykonaliśmy zadanie "Kim jest Biała Dama?". Oglądaliśmy filmy edukacyjne i albumy z ilustracjami zamków w Polsce. Dowiedzieliśmy się ciekawostek o tajemnicach zamków, o których opowiadają legendy.

Ile jaskółek wiosnę zwiastuje?

„Ile jaskółek wiosnę zwiastuje?” to kolejny temat, który zrealizowaliśmy. Za oknami zawitała wiosna, więc temat bardzo nas zainspirował. Rozmawialiśmy o ptakach zwiastujących wiosnę. 

Piła czy młot? Po co rybom narzędzia?

Podczas realizacji tematu „Piła czy młot? Po co rybom narzędzia?” Zapoznaliśmy się z najdziwniejszymi rybami występującymi w wodach całego świata. Oglądaliśmy filmy edukacyjne o zwierzętach żyjących w morzach i oceanach i czytaliśmy ciekawe książki. Następnie wykonaliśmy pracę plastyczną „Podwodny świat” z wizerunkiem wybranej ryby.

Ile jest kropek?

Realizując kolejne zadanie projektu „Ile jest kropek?” poznaliśmy sztukę Aborygenów i sposobem powstawania obrazów malowanych kropkami. Następnie wykonaliśmy piękne prace metodą kropkowania.

Czym pachną pory roku?

Realizując temat „Czym pachną pory roku?” rozmawialiśmy o kwiatach charakterystycznych dla różnych pór roku, ich symbolice i wykorzystaniu jako ozdoby i nie tylko. Wzorując się na twórczości Fridy Kahlo „Kwiaty we włosach” stworzyliśmy piękne portrety.