ŚWIETLICA

Uniwersytet Dzieci 2019/2020

Strona 1 z 3

Odkrywcy uczuć - Jak ukryć emocje w filiżance?

Uczniowie z klasy 3e na zajęciach byli bardzo aktywni. Pierwszym ich zadaniem było wyciąć i poskładać filiżanki z papieru do których podporządkowały emocje takie jak: ZŁOŚĆ, WSTRĘT, RADOŚĆ, SMUTEK i ZŁOŚĆ. Następnie dzieci dopasowywały karteczki z różnymi sytuacjami do odpowiednich emocji, które symbolizowały właśnie filiżanki. Kolejnym elementem zajęć była pogadanka na temat tego jak emocje wpływają na przekazywanie informacji. Zajęcia miały na celu nauczyć dzieci wyrażać emocje w rozmowie, identyfikować je, nazywać, eksperymentować z własną ekspresją słowną, mimiką czy gestem. Uczniowie biorąc udział w tych zajęciach miały okazje rozwijać kompetencje społeczne oraz myślenie symboliczne