Menu 1

W roku szkolnym 2022/2023 uczniowie klas pierwszych wraz z wychowawcami włączyli się do Międzynarodowego projektu edukacyjnego: „Z kulturą mi do twarzy”. Projekt powstał w oparciu o aktualną Podstawę Programową oraz kierunki polityki oświatowej państwa na bieżący rok szkolny.

Cele główne projektu to:
- wprowadzanie uczniów w świat wartości, w tym ofiarności, współpracy, solidarności, altruizmu, patriotyzmu i szacunku dla tradycji,
- wskazywanie wzorców postępowania i budowanie relacji społecznych, sprzyjających bezpiecznemu rozwojowi ucznia (rodzina, przyjaciele); 
- wzmacnianie poczucia tożsamości indywidualnej, kulturowej, narodowej, regionalnej i etnicznej;
- formowanie u uczniów poczucia godności własnej osoby i szacunku dla godności innych osób;
- ukierunkowanie ucznia ku wartościom.

Cele szczegółowe:
- promowanie kultury, wrażliwości na piękno;
- rozwijanie poczucia estetyki poprzez kontakt ze sztuką;
- współpraca z placówkami kulturalnymi i środowiskiem lokalnym;
- wychowanie w duchu wartości, takich jak: dobro, piękno, altruizm, patriotyzm;
- kształtowanie empatii i szacunku wobec osób starszych i niepełnosprawnych;
- kształtowanie poczucia przynależności do kraju, regionu, zapoznanie z ich tradycjami i historią w sposób dostępny dziecku;
- zapoznanie z normami i zasadami życia społecznego oraz ich przestrzeganie;
- współpraca z rodzicami, włączanie ich do aktywnych działań na rzecz placówki.

W magicznym świecie dźwięków

2022-11-15

Uczniowie klasy 1 c zrealizowali pierwsze zadanie z  projektu „Z kulturą mi do twarzy”. Uczestniczyli w zajęciach pt. „W magicznym świecie dźwięków”, podczas których poznali instrumenty muzyczne, ich wygląd oraz brzmienie. Uczniowie dowiedzieli się na jakie grupy są podzielone instrumenty muzyczne, wysłuchiwali nagrań utworów muzycznych, a także sprawdzili swoją wiedzę dopasowując poznane instrumenty do odpowiedniej kategorii. Mieli również okazję do szczególnego zapoznania się ze skrzypcami oraz ukulele- każdy uczeń mógł zagrać na wybranym przez siebie instrumencie. Pod koniec zajęć cała klasa wykonała kilka prostych utworów muzycznych na dzwonkach. Podczas zajęć uczniowie rozwijali wrażliwość i wyobraźnię muzyczną, a także poczucie rytmu i inwencję twórczą.