Archiwum SP 1-3 2020/2021

"Jak ruchem wyrazić swoje imię?"

W jaki sposób można się przedstawić bez słów? Na czym polega “malowanie” ruchem? Każdy z nas, porusza się po pewnych ścieżkach w przestrzeni, nawet gdy sobie tego nie uświadamia. Mogą one mieć różne kształty: od okrągłych, przez proste, po zygzakowate. Ścieżki te odgrywają też ważną rolę w choreografii. Można przedstawić je na różne, ciekawe sposoby, a przy tym wyrazić za ich pomocą różne komunikaty, jak np. emocje, a nawet własne imię.

Podczas zajęć uczniowie klasy 1d obejrzeli film na temat „malowania” ruchem. Wzięli udział w aktywnościach ruchowo-tanecznych, rozwijając swoją koordynację wzrokowo-ruchową oraz wyobraźnię przestrzenną. W toku kolejnych zadań o zmiennej dynamice,  stopniowo uruchamiali całe ciało, metaforycznie malując przestrzeń wokół siebie. Przy tej okazji rozwijali również umiejętność współpracy i synchronizacji. Podczas ćwiczenia “Rzeźbiarz i rzeźby” doświadczyli, z jednej strony poczucia wpływu i sprawstwa, a z drugiej rozwinęli zaufanie i porozumienie. Poprzez ruch próbowali wyrazić swoje imię, co pozwoliło im na podkreślenie swojej roli w grupie. 

 

                                                                                           
Nasza szkoła w projektach:

 

sko_logo

 

 

program_logo

 

 

bajki bez barier swiatelko fundusz

logo_do_programu_RUR_(1)

Logo_projektu-_klasy_3