Aktualności

Warsztaty "Wchodzę w role" prowadzone przez Fundację Potrafię Pomóc

1_2.jpg, 1_2
1_2 
2_1.jpg, 2_1
2_1 
3_2.jpg, 3_2
3_2 

W dniach od 7 do 10  stycznia  uczniowie edukacji wczesnoszkolnej wzięli udział w bezpłatnych warsztatach  „Wchodzę w rolę” prowadzonych przez Rzeszowską Fundację Potrafię Pomóc.

Co zrobić, by zrozumieć, jak wygląda dzień niepełnosprawnego dziecka? Wczuć się w jego rolę!

Podczas  spotkania z pracownikami Fundacji Potrafię Pomóc uczniowie zetknęli się
z problemami, które na co dzień pokonują ich niepełnosprawni rówieśnicy, na przykład przemierzają trasę wózkiem inwalidzkim, o kulach,
z laską, w czasie gdy opaska zasłania oczy. Komunikują się bez słów czy wykonują różne czynności bez użycia jednej ręki lub nogi.

Dla dzieci była to nie tylko szansa na dobrą zabawę. Uczniowie mogli przekonać się, jakie są rodzaje niepełnosprawności i jak wygląda codzienne życie ich rówieśników, na przykład jak kilka schodków lub krawężnik mogą utrudnić, a czasem uniemożliwić zwykłe funkcjonowanie.

Uczniowie edukacji wczesnoszkolnej otrzymali, także lekcję savoir-vivre’u: dowiedzieli się, jak zaproponować pomoc osobie z niepełnosprawnością albo jak pomóc, żeby nie zaszkodzić.

 Udział w warsztatach był szansą, by najmłodsi oswajali się z obecnością osób niepełnosprawnych w swoim środowisku, co w przyszłości pomoże przełamać bariery we wzajemnym kontakcie.